Bytte, retur & reklamasjon


Kan jeg endre ordren min?

Nei.


Når du har mottatt en e-post fra oss om at vi har mottatt din bestilling, kan du vanligvis ikke endre den. Årsaken til dette er at vi sender bestillingen din til lageret med det samme, slik at leveringen kan skje så snart som mulig.


Vi kan hverken legge til eller fjerne varer fra din ordre.



Kan jeg annullere min ordre – eller deler av den?

Nei, det kan du dessverre ikke. Vi behandler din bestilling så snart vi mottar den, slik at leveringen kan skje så snart som mulig.


Du har alltid mulighet til å angre på kjøpet ditt og sende din ordre - eller deler av den - i retur til oss.

Du kan også henvende deg i en av våre Zizzi-butikker og gjøre et bytte.



Kan jeg angre på kjøpet mitt?

Som forbruker har du alltid rett til å angre på et kjøp som du har gjort i en nettbutikk.

Innen 14 dager fra du har mottatt varen, må du informere oss på en tydelig måte om at du ønsker å bruke angreretten din.


Det kan du f.eks. gjøre ved å benytte deg av angrerettsskjermaet du får sammen med leveringsbekreftelsen før du mottar varen din.


Skjemaet sendes til: retur@zizzi.no




Hvordan returnerer jeg en vare?


Hvis du angrer på kjøpet ditt må du levere varen tilbake til oss uten unødvendige forsinkelser, og senest 14 dager fra den datoen du informerte oss om at du ønsket å bruke angreretten din.


Du kan henvende deg i en av våre Zizzi-butikker eller sende varen i retur til nettbutikken.


Skal du sende varer i retur kan du benytte deg av den forhåndsbetalte returetiketten "Returpakke", som følger med i pakken din. Følg veiledningen som følger med i pakken.


Har du varer fra flere forskjellige ordre som du sender i samme pakke, ber vi deg om å informere oss om det.


Husk å følge returveiledningen som er vedlagt i pakken din – og notere track & trace-nummeret på den forhåndsbetalte returetiketten som fulgte med i pakken.


Du må selv betale alle kostnader forbundet med retur av en vare fordi du angrer kjøpet  – også selv om varen i første omgang var fraktfri.



Har dere mottatt mine returvarer?


Når vi mottar dine returvarer, sender vi deg en bekreftelse på dette på e-post. Hvis du ikke har mottatt en e-post innen en uke, kan du kontakte kundeservice.


Vi har bruk for informasjonen som står på din returetikett. Har du valgt alternative leveringsmetoder, tar returprosessen dessverre lengre tid og kan i noen tilfeller ikke gjennomføres hvis vi mangler informasjon om varen.


Det er ditt eget ansvar at varene ikke blir borte eller skades når de blir sendt i retur av deg, så husk å notere track & trace-nummeret som står på returetiketten du benytter.



​Kan jeg få pengene i retur hvis jeg henvender meg i en fysisk Zizzi-butikk?


Ja, det kan du. Du må ta med deg leveringsbekreftelsen til butikken, og benytte deg av prosedyrene for Angrerett.


Hvis du henvender deg i en av våre fysiske butikker, kan du også bytte om varen eller få et tilgodebevis.*


*Gjelder ikke ved ordre betalt med Klarna - disse ordrene må sendes i retur.



Kan jeg bytte varene mine i en fysisk Zizzi-butikk?

Ja, du kan bytte dine varer i våre Zizzi-butikker, men kun hvis du tar med deg leveringsbekreftelsen

- returetiketten i pakken kan ikke brukes som dokumentasjon.*


*Gjelder ikke ved ordre betalt med Klarna - disse må sendes i retur.








Kan jeg henvende meg i en fysisk Zizzi-butikk dersom det er en feil med varen jeg har kjøpt?

Ja, det kan du.

Du må huske å ta med den leveringsbekreftelsen.*


*Gjelder ikke ved ordre betalt med Klarna - disse må sendes i retur.


Alternativt kan du returnere varen du reklamerer på sammen med returskjemaet som var vedlagt pakken din til:


Zizzi Gunerius

Gunerius Kjøpesenter

Storgata 32

0184 Oslo


Så vil vi så snart som mulig undersøke varen.


Til gjengjeld skal du ikke selv betale for kostnadene forbundet med at du blir nødt til å sende den mangelfulle varen i retur til oss.



Når får jeg pengene tilbake dersom jeg har angret på kjøpet mitt?

Vi sørger for at tilbakebetaling skjer uten unødvendige forsinkelser og senest 14 dager fra den datoen vi har fått beskjed fra deg om at du ønsker å angre på kjøpet ditt.


Vi gjennomfører tilbakebetalingen med samme betalingsmetode du benyttet deg av ved den opprinnelige transaksjonen. Alt etter hvilket betalingskort du benyttet, går det vanligvis mellom 2-30 dager fra vi har overført pengene, til din kortleverandør overfører pengene til din konto.


Vi kan dog tilbakeholde tilbakebetaling inntil vi har mottatt varen i retur fra deg, eller inntil du har fremlagt dokumentasjon på at du har returnert varen - alt etter hva som er tidligst.

Du er selv ansvarlig  for verdiforringelse av varen, akkurat som at du selv er ansvarlig dersom varen blir borte eller skades under transporten.



Hvad gjør jeg dersom det er en feil på varen min, og jeg gjerne vil reklamere?


Hvis du har kjøpt en vare i nettbutikken, som til tross for vår kvalitetskontroll, fortsatt gir anledning til reklamasjon, kan du enten henvende deg i en av våre fysiske butikker - eller alternativt returnere varen ved å bruke returetiketten som fulgte med i pakken, og et utfylt returskjema til:


Zizzi Gunerius

Gunerius Kjøpesenter

Storgata 32

0184 Oslo


Da vil vi snarest mulig undersøke varen.


Husk å benytte den vedlagte returetiketten.

Du trenger ikke selv å betale kostnadene forbundet med at du må sende den mangelfulle varen i retur til oss.



Dere har refundert feil beløp. Hva gjør jeg?

Hvis du mener at du ikke har fått korrekt beløp refundert, kan du kontakte kundeservice på tlf. 23 96 00 49 eller kundeservice@zizzi.no og oppgi ditt ordrenummer og korrekt beløp.


Merk: Leveringskostnadene (både ved levering og returnering) refunderes kun i tilfeller ved feil og mangler på hele ordren.



Hvorfor har dere ikke refundert leveringskostnadene?

Leveringskostnadene (både ved levering og returnering) refunderes kun i tilfeller ved feil og mangler. Hvis vi har sendt deg feil vare eller en vare med feil, kan du kontakte kundeservice på tlf 23 96 00 49 eller kundeservice@zizzi.no og oppgi ditt ordrenummer.


Dette gjelder også selv om varen var fraktfri i første omgang.



Dere har levert feil varer. Hva gjør jeg?

Hvis vi ikke har levert varen du har bestilt og som står opplyst på leveringsbekreftelsen, kan du kontakte vår kundeservice og informere dem om ditt ordrenummer.

Da vil vi så snart som mulig undersøke ordren din nærmere og vende tilbake til deg deretter.



​Kan jeg bytte en vare jeg har mottatt i gave?

Gaver som er kjøpt i nettbutikken under www.zizzi.no kan enten byttes i en av våre butikker mot fremvisning av leveringsbekreftelsen -  eller ved å sende gaven i retur til:


Zizzi Gunerius

Gunerius Kjøpesenter

Storgata 32

0184 Oslo


Velger du å bytte i våre fysiske butikker, kan du velge å bytte til en annen vare, motta et tilgodebevis eller få pengene i retur. Du er nødt å ta med deg leveringsbekreftelsen.


Hvis du sender gaven i retur, refunderes kjøpsbeløpet til gavegiverens konto innen for 2-30 dager, alt etter hvilken kortleverandør som blir benyttet.


Kostnadene for returnering må du selv betale med mindre det er snakk om en reklamasjon. Pengene krediteres til det kontonummeret som bestillingen ble betalt fra. Hvis kortet i mellomtiden er avvist eller utløpt, tilbakebetales pengene via en kontooverførsel. I dette tilfellet må du kontakte kundeservice på kundeservice@zizzi.no med bankkontoopplysningene dine.



Informasjon om klagemuligheter

Du kan alltid henvende deg til vår kundeservice dersom det skulle oppstå problemer. Enten pr. mail: kundeservice@zizzi.no eller via telefon: 23 96 00 49.


Hvis det skulle oppstå konflikt kan du sende inn en offisiell klage - dette kan gjøres ved hjelp av følgende muligheter:


En klage på en vare kjøpt hos oss kan sendes til Forbrukerklageutvalget. Klagen kan sendes inn via www.forbrukerklageutvalget.no. Ved innsending av en klage må du angi vår e-postadresse: kundeservice@zizzi.no.​​​​​​​