Kjøpsvilkår

Les nøye gjennom følgende betingelser før du bruker dette nettstedet. Ved å bruke dette nettstedet godtar du betingelsene i sin helhet.


Velkommen til Zizzi’s offisielle nettbutikk (”Nettbutikken”).


Nettbutikken leveres av Ball Wholesale A/S, cvr. nr. 14 01 75 77, Kløvermarken 29, 7190 Billund (”Ball”).


Før du kan bestille varer fra Nettbutikken, må du samtykke til disse Kjøpsvilkårene, Personvernpolicy for Ball Wholesale A/S, og angrerettskjemaet (”Kjøpsvilkår”). Dette gjør du ved å aktivt klikke på at du har lest og godtatt betingelsene.  


Med ditt aktive klikk samtykker du til at vi kan gi deg opplysninger pr. e-mail og på papir – alt etter hva vi måtte finne hensiktsmessig.  


Vi selger kun varer fra Nettbutikken til forbrukere som har fylt 18 år. Ved å godta disse Kjøpsvilkår bekrefter du at du er 18 år, og at du alene handler som forbruker, dvs. at du alene kjøper varer til eget forbruk, eller som en gave til noen andre.  


Fra https://www.zizzi.no/ leverer vi kun varer til adresser i Norge.

Levering til Svalbard og Jan Mayen er dessverre ikke mulig




1. Bestilling


På Nettbutikken vil du kunne finne opplysninger om en lang rekke varer, herunder materialvalg, størrelser, farger, kjennetegn, mål, vaskeanvisning og priser.  


Disse opplysningene har til formål å gi deg de beste forutsetningene for å kunne bedømme varen før du foretar bestilling av et kjøp i Nettbutikken.  


Selv om vi hele tiden prøver å holde nettbutikken oppdatert, vil det være tilfeller der vi ikke kan levere varen til den prisen som fremgår i nettbutikken, eller i det hele tatt.


Du samtykker derfor til at nettbutikken kun er en oppfordring til deg om å gi oss et tilbud. Det betyr at vi ikke er forpliktet til å levere den eller de varene du har bestilt, før vi har trukket penger fra kontoen din.  


I handlekurven vil du kunne se varene du har valgt, samt deres samlede pris. Prisen er oppgitt i norske kroner, og inkluderer både moms, toll og leveringsomkostninger.


Du er ikke bundet av din bestilling før du har gjennomført følgende trinn:


1. Din bestilling

2. Informasjon

3. Betaling  


Du kan på ethvert tidspunkt avbryte det trinnet du er på.




2. Betaling


Du kan betale for din bestilling på følgende måter:  

VISA

MasterCard

Klarna Fakturabetaling


Betaling med betalingskort foregår gjennom en kryptert forbindelse via Altapay. Ved betaling kreves det kortnummer, sikkerhetskode og utløpsdato.


Dine kredittkortopplysninger blir ikke lagret hos Ball Wholesale A/S. Opplysninger om ditt kredittkort blir håndtert av vår betalingsleverandør Altapay. Det er derfor ikke mulig for en utenforstående å få tak i dine kredittkortopplysninger i vårt system.  


Klarna Fakturabetaling

Med fakturabetaling får du varene dine hjem før du betaler.


Ved betaling med faktura er betalingsfristen 14 dager fra den dagen varene sendes ut fra lageret vårt.

For å kunne betale med faktura krever vår betalingspartner ditt personnummer for å kunne gjøre en kredittsjekk, samt sjekke at bestillingen sendes til din folkeregistrerte adresse.

Klarnas faktura sendes elektronisk på e-mail.


Her kan du lese Klarnas betingelser til fakturabetalinger.


Om betaling av fakturaen uteblir, tilkommer purregebyr og forsinkelsesrenter etter Klarnas regler og standardutgifter. Om betaling etter dette fortsatt ikke skjer, overlates saken til inkassohåndtering, og ekstra kostnader tilkommer.


Noter at det ved retur er viktig at du flytter fram fakturaens forfallsdato for å slippe påminnelsesavgifter. Det gjør du ved å enten logge inn på din Klarna-konto, eller ringe til Klarna på tlf. 21 02 89 91.


Betalingen blir først trukket fra kontoen din når varen har blitt sendt ut fra vårt lager.  


Å betale med VISA-kort er gebyrfritt, men Mastercard, har et gebyr på 1,25 %.

Klarna fakturabetaling koster 29.00 NOK.




3. Bekreftelse av bestilling



Så fort du har bekreftet betalingen av de varene du har bestilt, vil du motta en automatisk generert e-mail med en bekreftelse fra oss.


E-mailen inneholder en oppsummering av din bestilling, dvs. type, størrelse, farge, pris inkl. moms og leveringsomkostninger, samt ditt ordrenummer. Du bør spare på denne e-mailen, skulle du ha behov for å kontakte vår kundeserviceavdeling senere.


Den automatisk genererte e-mailen er ingen bekreftelse fra oss om ditt tilbud, men informerer om at vi har mottatt din bestilling, og vil nå håndtere den.





4. Håndtering av bestilling



Vi sender din bestilling til lageret i det øyeblikket du avgir bestillingen. På denne måten kan leveringen skje raskest mulig, og vi kan raskest mulig forsikre oss om at vi har varen på lager.  


Hvis vi ikke har varen på lager, vil du motta en e-mail angående det.


Hvis vi har varen på lager, vil vi raskest mulig levere den til deg.  


Vi etterstreber å sende ut din bestilling fra lageret samme hverdag som du avgir bestillingen i nettbutikken, hvis du avgir bestillingen før kl. 12.


Hvis du først har avgitt bestilling etter kl. 12, i en helg eller på en helligdag, vil dine varer som hovedregel bli sendt ut førstkommende hverdag.


Vi kan dessverre ikke påta oss noe ansvar dersom du mottar varen senere enn du hadde forventet.





5. Informasjon om utsendelse



Samtidig som at varen sendes ut fra lageret vil du motta en e-mail. Denne e-mailen vil inneholde referanse til ditt ordrenummer.


E-mailen vil også inneholde følgende relevante opplysninger som du burde spare på:


- Track og trace nummer fra speditør, for sporing av pakken

- Faktura for kjøpet ditt i pdf-fil

- Kjøpsvilkår og Personvernerklæring i pdf-fil





6. Levering og informasjon



Du kan dessverre ikke hente varene dine selv hos Ball Wholesale A/S eller i våre butikker.

I stedet vil du motta dine varer med Bring.


Vi sørger for å inngå en leveringsavtale med Bring på dine vegne. Men vi har dog først levert dine varer når Bring overgir dem til avtalt destinasjon.


Hvis din faktura fra oss er på over 750,00 NOK inkl. moms er leveringen fraktfri.

Hvis din faktura fra oss er på under 750,00 NOK inkl. moms kommer frakt på min. 86,00 NOK i tillegg.


Din pakke med varer vil inneholde et Angrerettskjema med veiledning, samt et klistremerke med teksten ”Returpakke”.


Returseddelen inneholder en oversikt over de varene du har kjøpt, samt en veiledning til returnering.


Returseddelen og klistremerket med teksten ”Returpakke” bør benyttes hvis du ønsker å returnere en eller flere av de varene du har kjøpt, f.eks. hvis du angrer på kjøpet, eller ønsker å klage på varen.


Ved underleveringer krediteres det for ordrens manglende antall. Ved evt. linjerabatter krediteres dette også på ordren. Det vil i begge tilfeller bli advisert på samme mailadresse som er opplyst ved kjøpet.


Levering til Svalbard og Jan Mayen er dessverre ikke mulig

7. Angrerett

Du som forbruker har rett til å, uten begrunnelse, angre på kjøpet ditt innen 14 dager etter den dagen du – eller en angitt tredjemann som ikke er transportøren - fikk varen i fysisk besittelse.  


For å benytte deg av din angrerett kan du, innen 14 dager er omme, meddele oss at du ønsker å benytte deg av din angrerett.

Dette kan du gjøre ved å benytte deg av Angrerettskjemaet som er vedlagt disse Kjøpsvilkår.


Du kan også velge å angre på kjøpet på andre måter. Meddelelse kani så fall være tydelig og sendes til:


retur@zizzi.no


Hvis du har benyttet deg av din angrerett, refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg vedrørende det kansellerte kjøpet, også de eventuelle leveringsomkostningene på maks NOK 86,00, som du selv har måttet bidra med til leveringen av dine varer. Vi er dog ikke forpliktet til å refundere betalingsavgiften eller de ekstra omkostningene ut over de maks NOK 86,00, hvis du selv har valgt en annen leveringsform enn den billigste formen for standardlevering vi har tilbudt deg.  


Tilbakebetaling vil skje uten unødvendig forsinkelse, og senest 14 dager etter at vi har mottatt meddelelse fra deg om at du ønsker å angre kjøpet. Du vil kunne se pengene på din konto i løpet av 2-30 dager, avhengig av hvilken betalingsmetode du har benyttet.


Vi gjennomfører tilbakebetalingen med den samme betalingsmetoden du benyttet deg av ved den opprinnelige transaksjonen.


Vi kan dog tilbakeholde tilbakebetaling inntil vi har mottatt varen i retur fra deg, eller inntil du har fremlagt dokumentasjon på at du har returnert varen – avhengig av hva som skjer først.  


Ved retur av ordre betalt med Klarna-faktura, anbefaler vi at du flytter betalingsdato for å unngå påminnelsesgebyr (normalt 60 NOK) fra Klarna. Dette gjør du ved å enten logge inn på din Klarna-konto, eller ved å ringe til Klarna på tlf. 21 02 89 91.



8. Tilbakelevering etter angring

Hvis du angrer på kjøpet ditt, skal du levere varen tilbake til oss uten unødvendig forsinkelse, og senest 14 dager etter at du har informert oss om at du har tatt i bruk angreretten.


Du kan, mot fremvisning av faktura, returnere i en av Zizzis egne butikker, eller sende varen i retur til:

Zizzi Gunerius, Gunerius Kjøpesenter, Storgata 32, 0184 Oslo, sammen med en utfylt returseddel.


Tilbakelevering bes merket med returetiketten ”Returpakke” som sitter på ”Returskjemaet” som lå vedlagt i din pakke da du mottok den.  


Du må selv dekke de direkte utgiftene som er forbundet med tilbakesending av varen. Disse utgiftene vil vanligvis være på rundt NOK 86,00. Beløpet vil vi trekke fra ditt tilgodehavende innen det utbetales til deg, dersom vi betaler for returfrakten.  


Hvis varen forsvinner eller blir skadet under frakt er det ditt ansvar, så husk å notere deg track & trace-nummeret som står på den returpakkeetiketten du benytter.


Hvis varens verdi er redusert når vi mottar den, og denne reduksjonen skyldes håndtering utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og den måten den fungerer på, er du selv ansvarlig for verdireduksjonen.

En vare vil bl.a. miste sin verdi hos oss hvis du har klippet av merkelapper, vasket den, eller hatt den på i lengre tid enn det du ville gjort i et prøverom i en fysisk butikk.


I disse tilfellene vil vi ikke kunne selge varen til en annen kunde, og den vil normalt være uten verdi for oss. I et slikt tilfelle vil du ikke få pengene dine tilbake.



9. Bytteservice

Du kan bytte i alle Zizzis egne butikker.


Her kan du, mot fremvisning av faktura, bytte, reklamere eller returnere varer kjøpt i nettbutikken.


Varer kjøpt med Klarna, kan ikke byttes – kun returneres til Nettbutikken.


Det er ikke mulig å bytte ved å sende varen i retur til Zizzi.



10. Feil i forsendelsen

Hvis vi mot formodning ikke har levert de varene du har bestilt, og som står oppgitt på din faktura og/eller fraktseddel, skal du kontakte vår kundeserviceavdeling (se Pkt. 15), og opplyse dem om ditt ordrenummer.


Da vil vi så fort vi kan undersøke din ordre nærmere, og komme tilbake til deg.


11. Reklamasjon

Hvis du har kjøpt en vare i nettbutikken som, til tross for vår kvalitetskontroll, likevel gir grunn til klage, kan du kontakte en av Zizzis egne butikker – husk å ta med fakturaen din.


Du kan også sende varen i retur sammen med Ball Wholesale A/S’ returseddel til:

Zizzi Oslo

Gunerius Kjøpsenter

Storgata 32

0184 Oslo  


Det er viktig at du markerer på returseddelen at det er snakk om ”Reklamasjon”, samt hvor på varen feilen er.


Du skal ikke betale returporto for mangelfulle varer. Du skal derfor kun sette returklistremerket ”returpakke” på pakken, som var vedlagt din pakke da du opprinnelig mottok den, så sørger vi for betalingen.


Hvis varen er mangelfull vil vi etter å ha konstatert feil eller mangler, uten videre returnere det beløpet du har betalt for den gjeldende varen. Dette vil skje med den samme betalingsmetoden du brukte ved den opprinnelige transaksjonen.


Ditt kjøp er underlagt forbrukerkjøpsloven. En klage på en vare kjøpt hos oss kan innsendes til Forbrukerklageutvalget. Klagen kan sendes inn via www.forbrukerklageutvalget.no.


Ved innsending av en klage skal du angi vår e-mailadresse: kundeservice@zizzi.no



12. Forbehold

Vi tar forbehold om tastefeil, prisendringer og utsolgte varer i nettbutikken.


Vi kan ikke garantere at de fargene som vises i nettbutikken presist gjengir de fargene varen faktisk har. Hvordan fargene gjengis på din skjerm avhenger av innstillingene på computeren din.


Informasjonen i Nettbutikken kan inneholde tekniske eller typografiske feil.


Informasjonen i Nettbutikken kan endres uten forvarsel.


Informasjonen som publiseres i Nettbutikken kan inneholde referanser eller kryssreferanser til andre produkter. Adgang til slik informasjonen kan ikke garanteres, spesielt med tanke på at informasjonen kan endres uten forvarsel.



13. Personopplysninger og cookies

I forbindelse med din bruk av Nettbutikken, vil det bli behandlet – herunder innsamlet og brukt, en rekke opplysninger om deg.


Det er en betingelse for å bruke Nettbutikken, at du samtykker til gjeldende Personvernpolicy for Ball Wholesale A/S, som er vedlagt disse Kjøpsvilkår som bilag 1 (”Personvernpolicy”). Du samtykker til denne Personvernpolicy når du aktivt klikker på at du godtar disse Kjøpsvilkår.  


Den til enhver tid gjeldende Personvernpolicy for Ball Wholesale A/S, og informasjon om bruken av cookies, finner du på hjemmesiden under domenenavnet https://www.zizzi.no.



14. Opphavsrett & Varemerker

Bilder av varene og innholdet i nettbutikken, herunder tekst, bilder og lyd, er beskyttet av opphavsretten, og tilhører Ball Wholesale A/S.


Bilder av varer og øvrig innhold i nettbutikken kan ikke brukes, gjengis, endres eller kopieres med mindre det foreligger et samtykke fra Ball Wholesale A/S.


Varene som kjøpes i Nettbutikken er merket med varemerker, registrert av Ball Wolesale ApS, som er et selskap i samme konsern som Ball Wholesala A/S.


Det er ikke tillatt å bruke disse varemerkene til kommersielle formål, med mindre det foreligger samtykke fra Ball Wholesale ApS.



15. Kontaktopplysninger

Hvis du vil kontakte Ball’s kundeservice pr. telefon, kan du ringe på: 23 96 00 49 (Mandag - fredag: kl. 10.00 - 16.30 med lunsjpause mellom kl. 12.00-12.30)  


Vi kan ikke kontaktes i helger eller på helligdager.


Du kan også kontakte oss på vår e-mailadresse: kundeservice@zizzi.no

Du kan også bruke vanlig post ved å sende til:


Ball Wholesale A/S

Kløvermarken 29

7190 Billund

Danmark

Att.: Kundeservice – Ecommerce


Du kan åpne og printe ut vårt Angrerettskjema her. Du kan også kopiere teksten fra Angrerettskjemaet og sende det via mail til retur@zizzi.no

Åpne og print ut vår angrerettsformular her


Du kan også kopiere teksten fra angrerettsformularen og sende det via mail til retur@zizzi.no


Februar 2017