FÅ FRI FRAKT HELE HELGEN

BETALING

HVORDAN KAN JEG BETALE FOR BESTILLINGEN MIN?

I Nettbutikken har du mulighet til å betale på følgende betalingsmåter:

VISA
MasterCard
Klarna (Klikk her for å lese vilkårene)

Betaling med betalingskort foregår gjennom en kryptert, godkjent tilkobling via Altapay. Når du betaler med kort kreves det at du oppgir ditt kortnummer, sikkerhetskode og utløpsdato.

Har du valgt å betale med Klarna, vil du motta en egen faktura fra dem via e-post.


KAN JEG BETALE MED GAVEKORT PÅ ZIZZI.NO?

Nei, du kan dessverre ikke betale med gavekort på zizzi.no.


HVORFOR VIRKER DET IKKE NÅR JEG PRØVER Å BETALE MED KORT?

Ditt betalingskort må være klargjort med "Verified by Visa/MasterCard Secure Code" for at du skal kunne handle på Internett. Dette gjør du i banken/nettbanken din. Hvis du har gjort dette, og det likevel ikke fungerer - vennligst ta kontakt med banken din.


NÅR BLIR BELØPET TRUKKET FRA KONTOEN MIN?

Når du legger inn bestillingen din, godkjennes kortet ditt - eller du blir godkjent av Klarna, og beløpet reserveres av oss. Betalingen blir først trukket fra din konto når varen sendes fra lageret vårt. ​Du vil motta en e-mail fra oss når dette skjer. Du mottar også først en mail fra Klarna når dine varer er sendt.


HVORDAN VET JEG HVOR MYE JEG SKAL BETALE?

Alle prisene som fremgår i Nettbutikken inkluderer moms og toll. Prisene er kun en oppfordring til deg om å gi et tilbud til oss. Før du godkjenner en betaling i Nettbutikken, vil den endelige prisen inkl. moms og inkl. eventuelle leveringsomkostninger fremgå.

Hvis du ikke ønsker å gjennomføre bestillingen din i Nettbutikken, kan du la være med å godkjenne betalingen.

Hvis du først har godkjent en betaling, og du senere angrer, har du som forbruker rett til å angre på kjøpet ditt. Se mer under Bytte og Retur.

Du vil også motta en leveringsbekreftelse på din e-postadresse når bestillingen sendes fra lageret vårt.


KAN JEG FÅ EN KOPI AV LEVERINGSBEKREFTELSEN?

Du mottar en leveringsbekreftelse på e-post når ordren sendes fra lageret vårt.
I tillegg kan du alltid finne, hente og printe ut leveringsbekreftelsen på www.zizzi.no under menypunktet ”Min side”.

KAN JEG FÅ EN KOPI AV MIN KLARNA-FAKTURA?


Du mottar en faktura på e-post når ordren sendes fra vårt lager.
Hvis du ønsker en kopi av din Klarna-faktura, ber vi deg kontakte Klarna direkte på tlf. 21 01 89 01.  

ER DET SIKKERT Å BETALE I NETTBUTIKKEN?


Ja, det er sikkert å betale i Nettbutikken fordi betalingen foregår gjennom en kryptert tilkobling via Altapay


LAGRES MINE KORTOPPLYSNINGER?

Nei, kortopplysningene dine blir ikke lagret hos Ball Retail A/S.

Opplysninger om ditt kreditkort blir håndtert av vår betalingsleverandør Altapay. Det er derfor ikke mulig for en utenforstående å få dine kortsopplysninger i vårt system.


BETALING MED KLARNA

Vi tilbyr fakturabetaling med Klarna.
Betalingsvilkårene er 14 dager, og en utgift på 29,00 NOK.

For å kunne benytte fakturabetaling må du være fylt 18 år og bosatt i Norge. Du må kredittgodkjennes av Klarna før kjøpet gjennomføres.

Når du betaler med Klarna-faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi din kortinformasjon og du har alltid muligheten til å betale etter at du har mottatt dine varer.

• Få alltid varen hjem før du betaler
• Alltid 14 dagers betalingsfrist
• Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon
• Du kan laste ned fakturaen din på klarna.no
• Mulighet for delbetalinger

Hvis betaling unnlates legges det til et purregebyr på 67,00 kr og en forsinkelsesrente på 8,75 %.

Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev bli sendt til din e-post.

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk.
Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos Klarna.


HVORDAN MOTTAR JEG FAKTURAEN?

Fakturaen sendes via e-post samtidig som din ordre blir sendt fra vårt lager.
Dette betyr at din faktura vil komme et par dager tidligere enn leveransen, men du trenger selvfølgelig ikke å betale fakturaen før du har mottatt dine varer.
Har du mottatt dine varer, men savner faktura, kan du enkelt finne fakturaen på Klarnas nettside. Der kan du også utsette forfallsdatoen på din faktura med ytterligere 10 dager.
Det er lurt å sjekke din innboks etter at du har gjennomført ditt kjøp for å se om du har mottatt en ordrebekreftelse. Har du mottatt ordrebekreftelsen kan du være trygg på at du har tastet riktig e-postadresse og du vil motta fakturaen så fort din ordre blir sendt fra vårt lager.
Ta kontakt med Zizzi kundeservice dersom du ikke har fått ordrebekreftelsen på e-post.


JEG HAR IKKE MOTTATT MIN FAKTURA.

Fakturaen fra Klarna sendes til deg per e-post. Hvis du bruker Hotmail eller en annen e-posttjeneste, så sørg for at søppelpostfilteret ditt er innstilt på ”lavt”, ellers kommer kanskje ikke e-postene våre frem. Sjekk i søppelposten din om fakturaen ligger der.
Du kan ellers selv hente din faktura fra Klarnas nettside.


HVORFOR GÅR IKKE MIN ORDRE IGJENNOM NÅR JEG PRØVER Å BETALE MED FAKTURA?

Om ditt kjøp ikke godkjennes når du velger å betale med faktura kan det være på grunn av en av disse årsakene:
1. For å benytte seg av faktura kreves det at du er 18 år.
2. Adressen du har angitt er feilaktig, ved betaling med faktura godkjennes bare din folkeregistrerte adresse.
3. Du har overskredet det maksimale beløpet for faktura. Dog kan dette variere, og om du vil vite din kredittgrense kan du kontakte Klarna.
4. Du har angitt et feilaktig personnummer. Tenk på at personnummeret kontrolleres mot den adressen du er folkeregistrert på, disse to opplysningene må altså matche for at fakturakjøpet skal kunne gå igjennom.
5. Klarna (som vi bruker ved fakturakjøp), godkjenner ikke din kreditt. Ta kontakt med Klarna for mer informasjon ang. din kreditt.


HVORDAN KOMMER JEG I KONTAKT MED KLARNA?

Du kan enten sende en mail til info@klarna.no eller ringe dem på tlf: 21 01 89 91.
Trykk her for å komme til Klarna sine kunderservice-sider.


KAN JEG FLYTTE FREM FORFALLSDATOEN PÅ MIN ORIGINALFAKTURA?

Du har selv mulighet til å flytte frem forfallsdatoen på din faktura med 10 dager når du har handlet med Klarna Faktura. Du kan selv flytte frem forfallsdatoen ved å logge inn på Klarnas nettside.
Merk deg at det ikke er mulig å utsette forfallsdatoen når den allerede har passert.